Zavvi EU 120x600
LookFantastic EU 120x600

16 Ocak 2013 Çarşamba

WİNDOWS SERVER 2012

Windows server 2012 nedir

Windows server  2012 bulut bilişimin büyük katkılarıyla:
Bu yeni dönemde, işletim sisteminin temel fonksiyonlarının değiştiğini söyleyemeyiz, işletim sistemi yine donanım kaynaklarını yönetmek ve uygulamalar için platform hizmeti sunma fonksiyonunu taşıyor. Değişen ise, işletim sisteminin yönettiği altyapı ve uygumaların ölçeği, boyutu ve kapsamı: Bir veya birkaç sunucudan yüzlerce ve binlerce sunucu içeren veri merkezlerine doğru bir dönüşüm. Artık işletim sistemi, geleneksel olarak birbirinden ayrı olan sanallaştırma, ağ ve depolama gibi teknolojileri birleştiriyor. İşte biz buna Bulut İşletim Sistemi diyoruz, Bulut İşletim Sistemi tüm altyapı bileşenleri ve uygulamalar için Özel, Barındırılan ve Genel Bulut’larda tutarlı ve sürekli bir platform sunuyor. Microsoft olarak biz, en yaygın kullanılan işletim sistemlerindeki, uygulamalardaki ve bulut hizmetlerindeki eşsiz mirasımız ve tecrübemizle, Windows Server 2012 ve Windows Azur temelli Bulut İşletim Sistemini sizlere sunuyor ve kurumların sınırları olmayan bir veri merkezine kavuşmalarını sağlıyoruz.
 server 2012 de yeni özelliklerinden bazıları:


  • Hyper-V: Hyper-V’nin bu yeni sürümle beraber bulut ölçeğine kavuşmasıyla, artık sanallaştırılamayacak herhangi bir uygulama ve iş yükü kalmıyor. Mesela, tüm SQL veritabanlarının %99’u Windows Server ile kolaylıkla sanallaştırılabiliyor. Yeni Hyper-V, 64 sanal işlemci ve sanal makine başına 1TB bellek desteği ile dünya üzerindeki tüm sanal makineleri destekleyebiliyor.
  • Ağ Sanallaştırması: Ağ Sanallaştırması ile kurumlar, paylaşılan ağ altyapısı üzerinde farklı iş gruplarını, müşterilerini veya farklı iş yüklerini birbirlerinden izole ederek çoklu kullanıcılı (multi-tenant) yapılar için yazılım tabanlı ağ altyapısı sunabilecekler.
  • Depolama Alanları: Endüstri standardı donanımlar üzerinde yüksek süreklilik sunan depolama havuzları oluşturmak artık Depolama Alanları ile mümkün. Benzer bir şekilde sunucu kümelerini yama veya bakım zamanlarında bile sürekli erişilebilir kılmak mümkün.
  • Powershell: Bulut ölçeğinde sunucu yönetimi için, 2400’ün üzerinde cmdlet ile en yüksek seviyede otomasyon ve manuel operasyonların kaldırılması artık tamamıyla mümkün

  • Bunlar yüzlerce yeni özellik arasından sadece birkaçı. Gelecek yazılarımızda ve bugünkü etkinliğimizde daha birçok yeni özellikten detaylıca bahsedeceğiz.

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder